Showing 1 - 10 of 19,010
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009700798
Do we have effective competition between the gasoline's big five oligopolists (Aral, Shell, Esso, Total and Jet) and fringe gasoline stations? Using 2014 Market Transparency price data from 66 cities with populations between 60,000 and 100,000, we analyze which brands lead price increases, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011487769
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001597575
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011722304
We examine the relation between consumer search and equilibrium prices when collusion is endogenously determined. We develop a theoretical model and show that average price is a U-shaped function of the measure of searchers: prices are highest when there are no searchers (local monopoly power)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012007152
.834 Stationen in Deutschland und unter Verwendung von sowohl Fixed-Effects-Methoden als auch eines Difference …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012155116
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013417686
Preisalgorithmen sind aus dem heutigen Online-Handel nicht mehr wegzudenken. Die Nutzung von Preisalgorithmen wirft dabei grundlegende Fragen danach auf, wie wir Wettbewerb verstehen und schützen. Diese Arbeit analysiert die Auswirkungen der Nutzung von Preisalgorithmen in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014491847