Showing 1 - 10 of 64
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011631765
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003728013
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009303080
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011286362
Using a panel of household travel diary data collected in Germany between 1997 and 2005, this study assesses the effectiveness of fuel efficiency improvements by econometrically estimating the rebound effect, which measures the extent to which higher efficiency causes additional travel.Following...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264704
Focusing on travel survey data from Germany, this paper investigates the determinants of automobile travel, with the specific aim of quantifying the effects of fuel prices and fuel economy. The analysis is predicated on the notion that car mileage is a two-stage decision process, comprising the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264740
[Hintergrund und Ziel der Studie] Rund ein Viertel des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB) auf den Sektor der privaten Haushalte. Weitere rund 30% der Endenergie werden vom Verkehrssektor verbraucht (AGEB 2020a). Haushalte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012293228
Rund 29% des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB) auf den Sektor der privaten Haushalte. Weitere 27% der Endenergie werden vom Verkehrssektor verbraucht (AGEB 2022a). Haushalte verwenden Energie insbesondere für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013335611
Rund 28% des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB) auf den Sektor der privaten Haushalte. Weitere 27% der Endenergie werden vom Verkehrssektor verbraucht (AGEB 2022a). Haushalte verwenden Energie insbesondere für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013335612