Showing 1 - 10 of 13,829
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003386368
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001832998
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000984141
Wissenschaftlicher Erkenntnisgewinnung liegt ein Denken in Modellen zugrunde. Um dem wissenschaftlichen Anspruch nach Wahrheit gerecht zu werden, ist es erforderlich, Modelle hinsichtlich ihrer Güte zu beurteilen. Während für empirische Theorien zahlreiche (zumeist statistische) Gütemaße...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003897165
Wissenschaftlicher Erkenntnisgewinnung liegt ein Denken in Modellen zugrunde. Um dem wissenschaftlichen Anspruch nach Wahrheit gerecht zu werden, ist es erforderlich, Modelle hinsichtlich ihrer Güte zu beurteilen. Während für empirische Theorien zahlreiche (zumeist statistische) Gütemaße...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009505963
Business-to-business (B2B) e-commerce has gained insignificance throughout the business world, but little research has been doneregarding its viability, commercial potential, and impact on other businesses.This study investigates the firm, context, and innovation characteristics ofB2B...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013154208
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009582328
We invoke the famous Louis XIV quote “L'État, c'est moi,” applying it to the corporate world, and introduce the novel idea that a self-serving bias, which we define as “I Am The Firm,” is infused within the culture of certain companies. We hypothesize that the owners of eponymous firms...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013242233
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010194891
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012659821