Showing 1 - 10 of 924
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011630342
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011630344
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000542841
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003420275
Das Pay-TV ist eine Angebotsform des Fernsehens, die Ökonomen a priori positiv betrachten, weil sie auf der Basis des üblichen marktwirtschaftlichen Preismechanismus funktioniert, das grundsätzlich das Angebot nach der Nachfrage und damit nach den Präferenzen der Zuschauer steuert. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003554573
Although democracy is today the most common form of government, the Law and Economics literature has neglected for a long time the role of social preferences in lawmaking. This article aims at capturing the endogenous process of lawmaking: in democracies, people partly determine the law they...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010466905
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002933968
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003085682
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001423825