Showing 1 - 10 of 101
This paper investigates organisational-level attributes that allow European SMEs to choose equity-based modes of entry to foreign markets, thus becoming micro-multinationals. We hypothesize that international R&D cooperation (hypothesis 1) and using digital marketing (hypothesis 2) by SMEs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015192139
The import competition literature suggests that Chinese industrial policies and technological trends have altered the nature of competition with China so that it does not take place on a level playing field anymore. Empirical evidence about firms' reactions in developed economies to competition...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014278578
Für westeuropäische Unternehmen im Allgemeinen und für westeuropäische kleine und mittlere Unternehmen (KMU) im Besonderen bildete die politische und wirtschaftliche Marktöffnung in Mittel- und Osteuropa (MOE) zu Beginn der 1990er Jahre und die Integration vieler dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010311064
Dienstleistungen werden handelsbeschränkende Eigenschaften zugeschrieben wie beispielsweise hohe Erklärungsbedürftigkeit, geringe Standardisierbarkeit und die Interaktion zwischen Erbringer und Empfänger. Ebenso lassen die begrenzten Ressourcen in KMU ein niedriges Niveau an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011779788
In recent decades the internationalization of small and medium-sized enterprises (SMEs) has increased significantly, especially in manufacturing industries. Yet in contrast to large, multinational corporations, not much is known about the international activities of SMEs. Data on East German...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601302
In den vergangenen Jahrzehnten hat die Internationalisierung von kleinen und mittleren Unternehmen, insbesondere im verarbeitenden Gewerbe, stark zugenommen. Über die Auslandsaktivitäten des Mittelstandes ist jedoch - anders als bei großen, multinationalen Unternehmen - bislang wenig bekannt....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602130
Für westeuropäische Unternehmen im Allgemeinen und für westeuropäische kleine und mittlere Unternehmen (KMU) im Besonderen bildete die politische und wirtschaftliche Marktöffnung in Mittel- und Osteuropa (MOE) zu Beginn der 1990er Jahre und die Integration vieler dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010981731
Exports represent an entry mode into international markets that is less risky than more direct strategies, therefore it particularly fits SMEs (small-medium enterprises) that generally have a few resources to invest. In the case of emerging markets because of the high psychic distance, SMEs tend...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010951590
The article sheds light on the organizational context enhancing development of relational capabilities and examines the significance of relational capabilities for SMEs’ financial and non-financial performance. The firm relational capability is measured separately in customers’ and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070701
Las pequeñas y medianas empresas –en adelante las pyme– son actores fundamentales de la economía colombiana, tal como ocurre en otros países. El acelerado ritmo de la globalización impone retos para estas compañías a partir de las nuevas oportunidades y amenazas que se gestan en el...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011152815