Showing 1 - 10 of 306
English policymakers have been disappointed with children's performance on TIMSS and PISA, particularly in comparison to the results of young people from East Asia. In this paper we provide new insight into the England – East Asia gap by considering how cross-national differences in math test...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013074347
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010209177
We study children's access to remote learning when schools were closed during the COVID-19 pandemic and their parents' perceptions about learning progress in seven Southeast Asian countries. This is the first regional analysis to systematically document students' access to remote learning based...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014516170
This paper studies how rewards based on class rank affect student effort and performance using a game-theoretic classroom competition model and data from the resettlement of Southeast Asian refugees in the US. The paper finds that variation in the presence of strong or weak students changes the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014250153
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011585668
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012632088
Based on the individual-level data of the PISA 2000 study, this note provides a detailed econometric analysis of the way that reading test scores are associated with individual and family background information and with characteristics of the school and class of the 15 to 16 year old respondents...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010262700
Tests und Inspektionen der Lehrkräfte ohne externen Vergleich nicht systematisch zu besseren Schülerleistungen. Externe …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018001
Aufgrund der schlechten Ergebnisse der deutschen Schüler bei den internationalen Vergleichsstudien ist eine breite Diskussion über das deutsche Bildungssystem entstanden, und erste Schulreformen wurden in die Wege geleitet. Prof. Dr. Johanna Wanka, Präsidentin der Kultusministerkonferenz,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692349
In allen nationalen und internationalen Schülerleistungstests erweist sich nahezu ausnahmslos der familiäre Hintergrund der Schülerinnen und Schüler als der bei weitem stärkste Einflussfaktor auf ihre erzielten Leistungen. Daher befasst sich der vorliegende vierte und letzte Beitrag zum...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692351