Showing 1 - 10 of 910
En diciembre de 2012, 2013 y 2014 he publicado en la Serie Documentos de Trabajo de UCEMA tres papers en el cual analicé 58 notas de opinión que he publicado a lo largo de casi cuatro años y medio en diversos matutinos porteños, motivadas en eventos de nuestra realidad educativa. De las...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011460803
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010476306
This paper studies a large-scale educational expansion to evaluate whether shocks to school inputs have an impact on the academic achievement of adult education students. I analyze the spillover effects of a Swedish policy that temporarily doubled enrollment in adult education, thus putting...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014250928
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001258052
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014005836
School vouchers introduced recently in some Italian regions have lowered the cost of private schools. On one side, we provide evidence that Italian private schools may be selected for different reasons than quality considerations. On the other side, by exploiting individual data on voucher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010262199
Even though some countries track students into differing-ability schools by age 10, others keep their entire secondary-school system comprehensive. To estimate the effects of such institutional differences in the face of country heterogeneity, we employ an international...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010274166
En diciembre de 2012 he publicado en esta serie de Documentos de Trabajo un paper en el cual analizaba 22 notas de opinión que había escrito a lo largo de casi dos años y medio en diversos matutinos porteños. De las mismas se podía concluir que la educación argentina se encontraba en...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011460799
Die Corona-Krise verschärft bestehende Chancenungleichheiten des deutschen Schulsystems. Deshalb wäre es fairer, die Abiturprüfungen dieses Jahr ausfallen zu lassen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012263082
Ein früh gliederndes Schulsystem benachteiligt leistungsschwache Kinder. Leistungsschwächere Schülerinnen und Schüler profitieren von zwei weiteren Jahren des gemeinsamen Lernens in Schulsystemen ohne getrennte Haupt- und Realschulen. Längeres gemeinsames Lernen geht nicht zulasten der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012263480