Showing 1 - 10 of 25
In this paper, we use a computable general equilibrium model (WIATEC) to study the potential impact of implementing Europe's 20-20-20 climate policy. The results show that the economic costs of implementing the policy are only moderate and within the range of recent empirical evidence....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010276897
In this paper, we use a computable general equilibrium model (WIATEC) to study the potential impact of implementing Europe's 20-20-20 climate policy. The results show that the economic costs of implementing the policy are only moderate and within the range of recent empirical evidence....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003872890
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003663947
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003431985
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009010602
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009666172
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009777899
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010327953
Der Klimawandel führt zum einen dazu, dass extreme Witterungsverhältnisse, wie sehr starker Niederschlag im Winter und Frühjahr und damit mögliche Überflutungen, sowie sehr heiße Sommer mit wenig Niederschlägen zunehmen werden. Zum anderen hat der Klimawandel Auswirkungen auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601713
Die jetzt beendeten Tarifauseinandersetzungen zwischen der Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer und der Deutschen Bahn AG haben die Abhängigkeit der Wirtschaft vom Schienenverkehr verstärkt ins Bewusstsein gerufen. Wie hoch diese Abhängigkeit allerdings tatsächlich ist und wie sie sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601779