Showing 1 - 10 of 92
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010483019
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001928799
The paper presents an economic model of interaction between cricket boards, players and international club-line games sponsors like ICL or IPL. It attempts to capture the inherent conflict between such games and country-line games traditionally organized by cricket boards. It identifies the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295283
The paper presents an economic model of interaction between cricket boards, players and international club-line games sponsors like ICL or IPL. It attempts to capture the inherent conflict between such games and country-line games traditionally organized by cricket boards. It identifies the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298616
Despite still being younger than a decade, the theory of multisided market has offered numerous valuable insights for the analysis of industries in which a supplier serves two distinct customer groups that are indirectly interrelated by externalities. Examples include payment systems, matching...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010321669
Eine Reihe von Autoren - vor allem im deutschsprachigen - Raum begründet die Notwendigkeit regulatorischer Eingriffe in Profisportmärkte damit, dass der Wettbewerb auf diesen Märkten systematisch versage. Als wesentliche Ursache für Wettbewerbsprobleme innerhalb dieser Ligen oder...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011637660
Smart Fitness bezeichnet die digitale Erfassung individualisierter Fitness- und Lifestyledaten mit Hilfe von Wearables, Smartwatches, Apps und anderen Instrumenten. Die so generierten Daten sind für eine Reihe von Akteure wie Sportartikelhersteller, Pharmaunternehmen, Arbeitgeber sowie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011637661
This paper provides an empirical analysis on the effectiveness of incentives when pay-offs were changed. Using data on Portuguese first division football matches the effects of the introduction of the so called three-point rule are analyzed applying panel count data techniques.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263409
Dieser Beitrag beleuchtet drei zentrale Diskussionsbereiche mit Blick auf die Anwendung des Wettbewerbsrechts auf kommerzialisierte Sportmärkte im Allgemeinen und Märkte für den europäischen Spitzenfußball im Speziellen. Hierbei handelt es sich um die wettbewerbspolitische und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013542662
Der Beitrag referiert die Grundlagen der Theorie und Empirie der ökonomischen Analyse der Sportnachfrage mit einem Schwerpunkt auf der Zuschauernachfrage. Dabei werden unterschiedliche Einflussfaktoren auf die Zuschauernachfrage identifiziert und vor dem Hintergrund aktueller mikroökonomischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011279456