Showing 1 - 10 of 10,769
Wirtschaftsethik wettbewerblich verfasster Märkte macht geltend, dass die gesellschaftliche Verantwortung von Unternehmen nicht darin … zu adressieren. (2) Die ordonomische Unternehmensethik korporativer Akteure argumentiert, dass Unternehmen für ihre …) ein positives Erklärungsschema bietet für die politische Partizipation von Unternehmen an New-Governance-Prozessen und die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011786669
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003892704
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001833033
This paper argues that the perspective of ordonomic - a rational-choice based analysis of (interdependencies between) social structure and semantics - can provide new insights into the changing role of business in society. We claim (a) that the proper role of business is societal value creation,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011786019
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003849269
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002369889
In this book, Whole Foods Market cofounder John Mackey and professor and Conscious Capitalism, Inc. co-founder Raj Sisodia argue for the inherent good of both business and capitalism. Featuring some of today's best-known companies, they illustrate how these two forces can--and do--work most...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009706303
vernachlässigte Anliegen sozialer oder ökologischer Art ("compassion") sind keine Garantie dafür, dass Unternehmen im Marktwettbewerb … erfolgreich bestehen können. Ob sie sich positiv oder negativ auswirken, hängt davon ab, ob es Unternehmen gelingt, passion und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011784179
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003696072
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003905981