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The challenge facing urban planners and politicians in many European towns and cities is that of balancing the demand for increasing personal mobility and economic growth, with the need to respect the environment and provide an acceptable quality of life for all citizens. While it is clear that...
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In jüngster Zeit wird die Verteilung des öffentlichen Straßenraums durch verschiedene Akteur:innen vermehrt diskutiert und problematisiert. So wird die vermeintliche Dominanz des motorisierten Individualverkehrs (MIV) kritisiert und eine Umverteilung des öffentlichen Straßenraums gefordert....
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We propose a theory-inspired measure of the accessibility of a city's center: the size of the surrounding area from which it can be reached within a specific time. Using publicly-available optimal routing software, we compute these "accessibility zones" for the 109 largest American and European...
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Die Studie untersucht für einen Teil des Stadtgebiets Hannovers für sämtliche Straßen die Höhe des Lärmpegels, die Art der Straßenrandnutzung und die Zahl der betroffenen Anwohner. Es werden verschiedene Maßnahmen zur Minderung des Straßenverkehrslärms einschließlich ihrer zeitlichen,...
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