Showing 1 - 9 of 9
Wissen ist die entscheidende Ressource, um in Zukunft wettbewerbsfähig und innovativ zu sein IBM und die Mitarbeiter sind der Schlüssel dazu. Edgar K. Geffroy ist überzeugt davon, dass das Wissen und die Innovationskraft der Mitarbeiter das entscheidende Kapital im digitalen Zeitalter sind....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013186592
DAS ERFOLGSPRINZIP DER TECHNOLOGIE-GIGANTEN. Google revolutionierte die Internetsuche, Amazon etablierte den Onlinehandel und Facebook verkörpert den Erfolg der sozialen Medien. Microsoft verhalf dem PC und Apple dem Smartphone zum Durchbruch. Sie alle zählen heute zu den wertvollsten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395537
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013440113
Darwin meets BusinessUnsere Welt verändert sich rasend schnell. Und die konventionellen Business-Mantras fahren uns in dieser immer komplexer werdenden Welt über kurz oder lang mit Höchstgeschwindigkeit gegen die Wand!Wie es CEOs, Managern und Gründern künftig besser gelingt, ihre...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425615
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014275
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009314183
Purpose – The purpose of this article is to establish a strategic management framework that supports the integration of corporate social responsibility principles and stakeholder approaches into mainstream business strategy. Design/methodology/approach – A top‐down and bottom‐up approach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014694975
Purpose – The strategic management of corporate sustainability tends to be approached from one theoretical perspective in academic research and publications in mainstream journals simultaneously. In corporate practice, however, a sustainability issue has different dimensions that cannot be...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014694976
Purpose – The purpose of this research is to attempt to gain a deeper understanding on small to medium‐sized enterprises (SMEs) and point out some of the most serious barriers for small Spanish companies to implement such kind of strategic approach and connect it with its day‐to‐day...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014694991