Showing 1 - 10 of 3,760
Waren-, Finanz- und Informationsflüsse. Die Optimierung der Beschaffung aus der Supply Chain-Perspektive spielt jedoch … Organisation der Beschaffung in mehrstufigen Wertschöpfungsketten bei fragmentierten Bedarfsstrukturen. Verteilte Bedarfe in Supply …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424814
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003238709
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003909730
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001624737
Supply-Strategie in der Praxis -- Überblick über die 15M-Architektur -- Supply-Rahmenstrategie – Das Supply Management strategisch ausrichten -- Supply-Marktstrategien – Wettbewerbsvorteile auf Supply-Märkten entwickeln -- Lieferantenstrategien – Die Zusammenarbeit mit Lieferanten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018580
Christian Baier empirically investigates the alignment-performance link in PSM. His findings provide clear guidance to practitioners on how to design their purchasing strategies and practices to achieve maximum alignment and thus effectively contribute to the firm's competitive advantage. Dr....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013518393
Foreword In today's markets, companies face ever growing international competition, radical technological change, and increasingly demanding customers. These developments force managers to focus on core competencies and result in decreasing in-house val- add across industries. Adequate supplier...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014576
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520857
Based on more than 200 interviews with Chief Purchasing Officers around the world and statistical analyses, Michael Stolle presents a new perspective on the challenges of organizational change in purchasing and supply management. Dr. Michael Stolle promovierte bei Prof. Dr. Christoph Jahns am...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520998
Die 2. völlig neue Auflage stellt wieder nachweislich erfolgreich eingeführte Projekte/Maßnahmen deutscher Top-Unternehmen vor. Im Fokus steht die Vermittlung von Know-how. Dem Einkäufer kommt als Moderator der Wertschöpfungskette große Bedeutung für die Performance des Unternehmens zu....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515905