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This paper derives a three stage Cournot-oligopoly game for product innovation, expenditure on introducing the product and competition on the product market. Product innovation is assumed to increase consumer utility but is effective only if the innovating firm invests in marketing, so that...
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Die Umweltpolitik spielt bei der Entstehung vieler neuer Technologien eine herausragende Rolle. Sie korrigiert nicht nur ein Marktversagen, sondern nimmt auch explizit Einfluss auf das Ausmaß und die Richtung von Innovationen. Die vorliegende Arbeit nimmt sich dieser Beziehung zwischen...
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In der vorliegenden Arbeit werden ausgewählte Probleme, die im Zusammenhang mit der Subventionierung von erneuerbarer Energien stehen, in finanztheoretischen und industrieökonomischen Modellen formal analysiert. Der erste Teil der Arbeit beschäftigt sich mit der Subventionierung von...
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The authors examine the timing and quality of product introduction in an R&D stopping game, where they allow for horizontal and vertical differentiation in the product market. They observe that discontinuous changes in introduction dates can occur as firms' abilities as researchers change....
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The real option theory provides a useful tool to evaluate an R&D investment under uncertainty because, unlike the NPV (Net Present Value), it considers the managerial flexibility that may be expand the investment opportunity value. However, most R&D investment projects are open to competing...
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I study the incentives of Cournot duopolists to share their technologies with their competitor in markets where intellectual property rights are absent and imitation is costless. The trade-off between a signaling effect and an expropriation effect determines the technology-sharing incentives. In...
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