Showing 1 - 10 of 10
Principal-Agent (P-A) theory sees the fact of delegation as defining a relationship be-tween states (collective Principals) and international organizations (Agents) with recon-tracting threats being the predominate way states influence IOs. Developing a category of Trustee-Agents, I argue that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299194
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001451737
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003929396
Principal-Agent (P-A) theory sees the fact of delegation as defining a relationship be-tween states (collective Principals) and international organizations (Agents) with recon-tracting threats being the predominate way states influence IOs. Developing a category of Trustee-Agents, I argue that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009269093
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002913532
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003070930
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003330852
Der Umgang mit staatlich verantworteten Menschenrechtsverletzungen in Autokratien stellt die Weltgemeinschaft noch immer vor große Herausforderungen. Weder über militärische (humanitäre) Interventionen, Wirtschaftssanktionen noch über die Variation bei den Entwicklungshilfeleistungen konnte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014482514
In international relations applications, theorists employing Principal-Agent (P-A) theory have posited that the fact of delegation defines a relationship between states (collective Principals) and international organizations (Agents) where recontracting threats are the predominate way states...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014068475
Der Umgang mit staatlich verantworteten Menschenrechtsverletzungen in Autokratien stellt die Weltgemeinschaft noch immer vor große Herausforderungen. Weder über militärische (humanitäre) Interventionen, Wirtschaftssanktionen noch über die Variation bei den Entwicklungshilfeleistungen konnte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011534744