Showing 1 - 10 of 7,595
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000809836
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001499860
This paper explores the pricing of heterogeneous goods in the presence of market segmentation. We use housing as an example. We extend the theoretical hedonic model of Rosen (1974) and show that, in the presence of market segmentation, the hedonic price line is no longer continuous or unique....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012614885
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012221455
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000836363
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003770541
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003948133
Abstract: Warum sind Immobilien in bestimmten Gemeinden teurer als in anderen und welche lokalen Einflussfaktoren bestimmen die Immobilienpreise? Unterscheiden sich Immobilienpreise zwischen Gemeinden aufgrund von unterschiedlichen lokalen Steuern und haben derartige Preisunterschiede über...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011674760
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003968773