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in Hub-Flughäfen erweitern die Möglichkeiten einer komplementären Nutzung der Verkehrsträger Luft und Schiene. Ein … Zubringerflügen von an Hub-Flughäfen ansässigen Luftverkehrsgesellschaften durch Schienenverkehre. Hierdurch können Flugzeitnischen … anderen Hub-Flughäfen stattfinden. Ein kritischer Erfolgsfaktor für Luft-Schiene-Kooperationen ist es daher, die Determinanten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003508545
In diesem Beitrag werden auf Basis theoretischer Überlegungen Empfehlungen zur effizienten Allokation des Verkehrsmengenrisikos abgeleitet und auf Betreibermodelle für Bundesfernstraßen nach dem so genannten A-Modell angewandt. Es wird festgestellt, dass grundsätzlich eine Teilung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300539
Von Lichtsignalsteuerungen, die vorrangig auf das lokale Verkehrsgeschehen vor Ort reagieren, sind einerseits positive verkehrliche Wirkungen zu erwarten. Eine ausgewogene ÖV-Beschleunigung gehören ebenso dazu wie eine flexible Kolonnenführung in Form dynamischer Grüner Wellen. Andererseits...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301027
International and interregional trade and transport are on the rise and hence, there is a clear needfor reliable estimates of transport flows. However, the available databases and estimation methodsare not yet satisfactory for analytical and predictive purposes.In this paper we explore the use...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010324888
Conventional economic models of traffic congestion assume that therelation between road use and speed is a technical one. In this paper wederive the speed-flow relationship from more fundamental considerationsconcerning driving behaviour. We develop a structural model in which driverschoose...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010324910
We study road supply by competing firms between a single origin and destination. In previous studies, firms simultaneously set their tolls and capacities while taking the actions of the others as given in a Nash fashion. Then, under some widely used technical assumptions, firms set a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010326029
In classical traffic flow theory, there are two velocities associated with a given level of traffic flow. Following Vickrey, economists have termed travel at the higher speed congested travel and at the lower speed hypercongested travel. Since the publication of Walters. classic paper, there has...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264538
anhand der Zugangsregulierung von Abfertigungsdiensten an Flughäfen gezeigt, welchen Einfluss Regulierungsvorhaben auf die … der an einem Flughafen tätigen Abfertigungsunternehmen Einfluss auf die durch Abfertigungsdienste verursachten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014433949
In downtown areas, what proportion of curbside should be allocated to parking? In contrast to most previous work on the economics of parking, this paper focuses on optimal curbside parking capacity in both first-best (where pricing is efficient) and second-best (where pricing is inefficient)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291495
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000163340