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The use of the Internet as a shopping channel is becoming very important in the world of business. Marketers are … offered to current ones. Consumers are discovering the Internet's possibilities and are starting to shop outside the physical … world.From a theoretical approach, this paper presents a critical review of the Internet as a shopping channel by comparing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013098228
Online review aggregators, such as TripAdvisor, HotelClub and OpenTable help consumers identify the products and services that best match their preferences. The goal of this study is to understand the impact of online review aggregators on firms and consumers. We adopt Salop's circular city...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011715856
Platforms refer to intermediaries that facilitate economic interaction between two sets of agents wherein the decisions of one set of agents is likely to have an effect on the other via direct and/or indirect externalities. Given their nature, platforms need to find the appropriate balance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011807983
Mail-order and internet sellers must decide how customers pay shipping charges. Typically, these sellers choose between … paper studies price competition between a mail-order (or internet) seller and local retailers, and the mail-order firm …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014046506
This paper examines firms' product policies when they sell an add-on (e.g., Internet service) in addition to a base … free Internet service. Contrary to consensus in the literature, optional add-ons can intensify price competition over …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014036079
How consumer's waiting times affect their retrospective evaluations of Internet Web Sites is investigated in four …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014028502
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010490611
Die Bedeutung von Emotionen und Affekten bei ökonomischen Entscheidungen wird seit mehreren Jahren in der ökonomischen Literatur diskutiert (z. B. Rabin, 1998). Eine Erklärung der empirischen Evidenz in diesem Bereich, die über eine bloß phänomenologische Ebene hinausgeht, verlangt eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296816
Genaue Prognosen von Absatzmöglichkeiten und Marktpotenzialen für Innovationen können heute ein entscheidender Faktor sein, um sich auf dem Markt zu behaupten. Ein verspäteter Markteintritt kann gravierende Auswirkungen auf den Umsatz und somit auf den Erfolg des Unternehmens haben. Dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304810
Global agierende Publikumsgesellschaften werden zunehmend mit dem spezifischen Verhalten einer kulturell diversen Investorenöffentlichkeit konfrontiert. Vor diesem Hintergrund werden in vorliegender Publikation entsprechende Hypothesen in Bezug auf ausgewählte kulturell bedingte Probleme an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305683