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Das Pay-TV ist eine Angebotsform des Fernsehens, die Ökonomen a priori positiv betrachten, weil sie auf der Basis des üblichen marktwirtschaftlichen Preismechanismus funktioniert, das grundsätzlich das Angebot nach der Nachfrage und damit nach den Präferenzen der Zuschauer steuert. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003554573
This paper analyzes market segmentation in a two-sided market that consists of media consumers and advertisers. The analysis is motivated by a European Court of Justice Decision in October 2011, which allowed viewers to take advantage of international price differences and buy access to Premier...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009690829
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001517729
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013432715
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013444815
This paper examines the strategic effects of case preparation in litigation. Specifically, it shows how the pretrial efforts incurred by one party may alter its adversary’s incentives to settle. We build a sequential game with one-sided asymmetric information where the informed party first...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003720823
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013199287
This paper deals with EU-Directive 89/552/EEC "Television Without Frontiers", which enables each EU-country to set up a list of major events that are not allowed to be transmitted in Pay-TV. We analyze this kind of regulation using instruments of game-theory and monopoly-theory. We compare the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296947
Der Aufsatz gliedert sich wie folgt: Nach einer kurzen Skizze der Fernsehsektorstruktur wird in Abschnitt 2 die Liberalisierung des Fernsehens und die Bedeutung strategischer Markteintrittsbarrieren erörtert. Abschnitt 3 präzisiert den Begriff des "Premium Content". Abschnitt 4 erörtert die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263443
Das Pay-TV ist eine Angebotsform des Fernsehens, die Ökonomen a priori positiv betrachten, weil sie auf der Basis des üblichen marktwirtschaftlichen Preismechanismus funktioniert, das grundsätzlich das Angebot nach der Nachfrage und damit nach den Präferenzen der Zuschauer steuert. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263464