Showing 1 - 10 of 13
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002678218
Global agierende Publikumsgesellschaften werden zunehmend mit dem spezifischen Verhalten einer kulturell diversen Investorenöffentlichkeit konfrontiert. Vor diesem Hintergrund werden in vorliegender Publikation entsprechende Hypothesen in Bezug auf ausgewählte kulturell bedingte Probleme an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305683
Menschliches Verhalten und Käuferverhalten wurden bereits in ihren unterschiedlichen Facetten und aus der Perspektive verschiedener wissenschaftlicher und praktischer Disziplinen beleuchtet. So wurde beispielsweise das Verhalten von Investoren, d.h. von Käufern an Finanzmärkten, aus der Sicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517440
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001810470
Global agierende Publikumsgesellschaften werden zunehmend mit dem spezifischen Verhalten einer kulturell diversen Investorenöffentlichkeit konfrontiert. Vor diesem Hintergrund werden in vorliegender Publikation entsprechende Hypothesen in Bezug auf ausgewählte kulturell bedingte Probleme an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010513692
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003394991
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009790041
Most research on trust in interorganizational relationships focuses on a single level of analysis, typically the individual or organizational level, and treats trust as a fairly static phenomenon. To stimulate more cross-level research, we propose a theoretical model that explains how trust in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013088348
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012005576
Despite substantial scholarly interest in the role of contracts in alliances, few studies have analyzed the mechanisms and conditions relevant to their influence on alliance performance. In this paper, we build on the information-processing view of the firm to study contracts as framing devices....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012983408