Showing 1 - 10 of 1,426
We study the design of careers by a principal who trains a cash-constrained agent, or apprentice, who is free to walk away at any time. The principal specifies time paths of knowledge transfer, effort provision, and task allocation, subject to the apprentice's continued participation. In the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012953457
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000886151
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003313581
This paper deals with the German apprenticeship training system. We first set the scene by describing the operation of the system, including the statistical picture in terms of supply and demand and costs; the relationship between the vocational training and the educational systems; the complex...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009574244
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011340496
Die Bildungspolitik eines Landes folgt in der Regel keinem wohldefinierten Optimierungsprozeß. Wertvorstellungen, Vorurteile und Ideologien der jeweiligen Entscheidungsträger sowie historische Entwicklungen und institutionelle Vorgaben bedingen die bildungspolitischen Entschlüsse. Angesichts...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402111
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002094826
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001480812
Inhalt: 1. Schule (Weishaupt, Horst: Ex-ante Evaluation alternativer Schulnetze. Projektkonzeption und Ergebnisse der finanzstatistischen Analysen. - Klemm, Klaus: Zum Umgang mit der Arbeitszeit von Lehrerinnen und Lehrern. Neue Konzepte zum Zeitmanagement). - 2. Duales System (Lith, Ulrich van:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001480817