Showing 1 - 10 of 3,873
Öfter mal was Neues - Wie geht eigentlich Innovation? Menschen unterschiedlichster, auch fachfremder Disziplinen an einen Tisch zu bringen, damit diese gemeinsam eine innovative Lösung erarbeiten? Was erst einmal utopisch klingt, wurde bereits in den 70er Jahren an der Standford University als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014282129
This dissertation investigates important and cutting-edge issues surrounding new product development failure and its consequences for market values of innovation-driven firms. Although a substantial body of literature demonstrates that new product development failure harms some companies more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009011656
Nils Levsen focuses on the international diffusion of product and service innovations for elderly users. In particular, the existence and location of lead markets is being investigated. Lead markets are characterized by their early adoption of innovations and their influence on design choice in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402032
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010495622
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008906717
Vera Waldschmidt analysiert am Beispiel digitaler Konvergenzprodukte und 'Wearable Electronics', welche Faktoren die akzeptanzrelevanten kognitiven Vorgänge bei der Wahrnehmung von Verschmelzungsprodukten beeinflussen und wie diese gestaltet werden sollten, damit Konsumenten den hybriden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517214
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009236577
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000539231
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003438985
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003992183