Showing 1 - 10 of 11,025
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009548692
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012797843
Klappentext: With the Price Estimation scene (PE scene) Christoph Breidert introduces a new method to estimate willingness-to-pay. It works as an additional interview scene appended to conjoint analysis and offers the respondents a dynamically generated sequence of product choices with assigned...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003301735
Im Rahmen der Arbeit wird die Nachfrage nach Value-Added-Services für Transportdienstleistungen im Straßengüterverkehr innerhalb Deutschlands auf der Basis eines Kostenminimierungskalküls von Unternehmen modelliert und eine Methode entwickelt, mit Hilfe derer sich ein aus der modellierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003761915
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001684293
Open access (OA) publishing upends the traditional business model in scientific publishing by requiring authors instead of readers to pay for the publishing-related costs. In this paper, we aim to elicit the willingness to pay (WTP) of authors for open access publishing. We conduct two separate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012500292
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014582917
Die Arbeit untersucht in drei experimentellen Studien mit induzierten Präferenzen, wie präzise Contingent Valuation, Discrete Choice- und Conjoint Analyse unter verschiedenen Bedingungen die Zahlungsbereitschaften für Umweltgüter erfassen. Die Studienergebnisse bieten Orientierung bei der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019740
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013433063