Showing 1 - 10 of 2,892
In this paper, we introduce a distinction between interregional and intraregional transportation costs, in a footloose capital model. This allows assessing more precisely the effects of different types of transport policies, on the spatial distribution of activities. From a normative point of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013123680
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010353658
Mit der New Economic Geography (NEG) kann die Verteilung von Unternehmen und Arbeitskräften auf Regionen modellhaft diskutiert werden. In diesem Beitrag wird untersucht, welche räumlichen Verteilungen der mobilen Arbeitskräfte und Unternehmen in einem NEG-Modellansatz resultieren, wenn die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012053623
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009722588
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012131007
This paper presents an integrated model of urban agglomeration economies within a computable general equilibrium (CGE) model of global economic activity, energy use and carbon emissions to explore the theoretical and empirical nature of the interdependence of cities and the world economy in a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011287054
Produktionssektoren, heterogene Güter und unterschiedliche Transportkosten berücksichtigt. Das vorliegende Buch verfolgt drei Ziele …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012053423
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011949503
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011863177
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011660281