Showing 1 - 10 of 13,941
brand equity grounded in economic theory. Using the Euler equations from the firm's maximization problem I derive closed … advertising expenditures which standard asset pricing models cannot. The estimation results also show that brand equity accounts …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009356642
Regulators implement Digital Service Tax (DST) – a tax applying to services of online advertisers and publishers – to generate tax revenue from the online advertising industry. Implementing DST on targeted ads increases their price and potentially decreases their number, thus mitigating the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014362300
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013350125
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003863208
We analyze the strategic behavior of firms when demand is determined by a rule of thumb behavior of consumers. We assume consumer dynamics where individual consumers follow simple behavioral decision rules governed by imitation and habit as suggested in consumer research. On this basis, we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003850650
Genaue Prognosen von Absatzmöglichkeiten und Marktpotenzialen für Innovationen können heute ein entscheidender Faktor sein, um sich auf dem Markt zu behaupten. Ein verspäteter Markteintritt kann gravierende Auswirkungen auf den Umsatz und somit auf den Erfolg des Unternehmens haben. Dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008988937
If producers have more information than consumers about goods' attributes, then they may use non-price (rather than price) adjustment mechanisms and, consequently, the market may reach a new equilibrium even if prices don't change. We study a situation where producers adjust the quantity per...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011525750
Die Produktlebenszyklusanalyse ist ein wichtiges Instrument der Produktpolitik. Verschiedene Diffusionsmodelle werden in der Theorie und Praxis angewendet, um Aussagen über künftige Umsatzverläufe zu erhalten. Die mathematische Modellierung geht grundsätzlich von einem deterministischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008748243
Genaue Prognosen von Absatzmöglichkeiten und Marktpotenzialen für Innovationen können heute ein entscheidender Faktor sein, um sich auf dem Markt zu behaupten. Zur Sicherung des langfristigen Unternehmenserfolgs sind im Zeitablauf produkt- und sortimentspolitische Entscheidungen zu treffen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009383500
Traditional advertising, such as TV and print advertising, primarily builds awareness of a firm's product among consumers. On the other hand, sponsored search advertising can target consumers in a later stage of the purchase process because they self-identify themselves by searching for a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013106898