Showing 1 - 10 of 367
Der Autoverkehr ist in vielen Städten zu einer hohen Belastung geworden: Lärm, überfüllte Innenstädte, Staus, Feinstaub- und Stickoxidemissionen sorgen für massive negative externe Effekte und haben eine heftige und kontroverse Diskussion um die Zukunft der Mobilität angeregt. Fahrverbote...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140708
Im Kern eines Instrumentenmixes für die deutsche Energie- und Klimapolitik sollte nach Ansicht von Andreas Löschel, Universität Münster, eine allgemeine CO2-Bepreisung stehen, die einen ökonomisch sinnvollen und langfristigen Rahmen für die umfangreiche Transformation setzt. Bei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012882690
Der Beitrag diskutiert, wie groß die Chancen sind, dass im Rahmen der Ende November in Paris stattfindenden Weltklimakonferenz ein neues Klimaschutzabkommen verabschiedet wird.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693902
Der Beitrag wirft einen kritischen Blick auf das Potenzial des Konzepts »Climate Engeneering« für die künftige Klimapolitik.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693970
Im November 2016 ist das Pariser Klimaabkommen in Kraft getreten. Zum Inkrafttreten war die Ratifizierung durch mindestens 55 Länder nötig, die zusammen für 55% der weltweiten Treibhausgasemissionen verantwortlich sind. Inzwischen haben 195 Länder das Abkommen unterschrieben, von 160...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011795650
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009724118
In this paper, we explore the economic impact of promotion and realization of an electric vehicle society (EVS) in Toyohashi City in Japan. More concretely, this paper emphasizes a computable general equilibrium (CGE) modeling approach to evaluate the following issues: economic impacts of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011483123
In 2007, the Norwegian government reformed the vehicle registration tax in order to reduce the CO2 emissions intensity of the new car fleet by incentivizing the purchase of more fuel efficient cars. This paper identifies the impact of the new tax structure on four dimensions: 1) the average CO2...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010400162
In 2007, the Norwegian government reformed the vehicle registration tax in order to reduce the carbon intensity of the new car fleet by incentivizing the purchase of more fuel efficient cars. This paper identifies the impact of the new tax structure on three main dimensions: (i) the average CO2...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010479981
The medical literature documents adverse health effects of acute exposure to diesel exhaust, yet quasi-experimental evidence of a policy intervention sustained over months at the scale of a metropolis is lacking. Exploiting the inauguration of a beltway that removed 20,000 cargo trucks passing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012937247