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In the current paper, we quantify the effect that fuel prices have on vehicle prices' responsiveness to fuel economy. We apply a hedonic price model to the German automobile market by using data on detailed technical specifications of high-sales vehicles of three sequential model years. In the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011975298
This paper studies how greenhouse gas emissions (GHGe) mitigation policy (i.e., Greenhouse Gas Pollution Pricing Act or GHGPPA) impacts sellers’ and buyers’ behaviors in housing transactions due to these participant’s different reactions to the Act’s effect on housing transactions from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014254239
Der Autoverkehr ist in vielen Städten zu einer hohen Belastung geworden: Lärm, überfüllte Innenstädte, Staus, Feinstaub- und Stickoxidemissionen sorgen für massive negative externe Effekte und haben eine heftige und kontroverse Diskussion um die Zukunft der Mobilität angeregt. Fahrverbote...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140708
Im Kern eines Instrumentenmixes für die deutsche Energie- und Klimapolitik sollte nach Ansicht von Andreas Löschel, Universität Münster, eine allgemeine CO2-Bepreisung stehen, die einen ökonomisch sinnvollen und langfristigen Rahmen für die umfangreiche Transformation setzt. Bei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012882690
Current corporate disclosures regarding carbon emissions lack commonly accepted accounting rules. The accrual accounting system for carbon emissions described here is grounded in the rules of historical cost accounting for operating assets, enabling the preparation of balance sheets and flow...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013441511
Der Beitrag diskutiert, wie groß die Chancen sind, dass im Rahmen der Ende November in Paris stattfindenden Weltklimakonferenz ein neues Klimaschutzabkommen verabschiedet wird.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693902
Der Beitrag wirft einen kritischen Blick auf das Potenzial des Konzepts »Climate Engeneering« für die künftige Klimapolitik.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693970
The rationale of voluntary corporate initiatives is often explained with anticipation of future regulation. We test this hypothesis for the Chicago Climate Exchange (CCX) and the Climate Leaders (CL), two popular voluntary US environmental programs to curb carbon emission that were operating...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011753325
Im November 2016 ist das Pariser Klimaabkommen in Kraft getreten. Zum Inkrafttreten war die Ratifizierung durch mindestens 55 Länder nötig, die zusammen für 55% der weltweiten Treibhausgasemissionen verantwortlich sind. Inzwischen haben 195 Länder das Abkommen unterschrieben, von 160...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011795650
We conduct an empirical analysis of the technical efficiency of cars sold in Germany in 2010. The analysis is performed using traditional data envelopment analysis (DEA) as well as directional distance functions (DDF). The approach of DDF allows incorporating the reduction of carbon dioxide...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003980213