Showing 1 - 10 of 109
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001682555
Glaeser et al. (2008) argue that the relative distribution of poor and rich households (HHs) in American cities is “strongly” explained by the spatial location of the cities’ public transportation (PT) networks. Among their claims: 1) The broad distribution of poor and rich HHs in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014095957
Eine verbesserte finanzielle Nachhaltigkeit des ÖPNV erleichtert das Erreichen ökologischer und sozialer Nachhaltigkeitsziele, da Verkehre effizienter und kostengünstiger angeboten und ausgeweitet werden können. Dieser Artikel blickt aus den USA auf die beachtlichen Erfolge deutscher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377928
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000743057
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000812638
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000613707
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000543726
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000664214
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000705020