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In many countries environmental policies and regulations are implemented to improve environmental quality and thus individuals' well-being. However, how do individuals value the environment? In this paper, we review the Life Satisfaction Approach (LSA) representing a new non-market valuation...
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Der Autoverkehr ist in vielen Städten zu einer hohen Belastung geworden: Lärm, überfüllte Innenstädte, Staus, Feinstaub- und Stickoxidemissionen sorgen für massive negative externe Effekte und haben eine heftige und kontroverse Diskussion um die Zukunft der Mobilität angeregt. Fahrverbote...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140708
In many countries environmental policies and regulations are implemented to improve environmental quality and thus individuals' well-being. However, how do individuals value the environment? In this paper, we review the Life Satisfaction Approach (LSA) representing a new non-market valuation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271282
In many countries environmental policies and regulations are implemented to improve environmental quality and thus individuals’ well-being. However, how do individuals value the environment? In this paper, we review the Life Satisfaction Approach (LSA) representing a new non-market valuation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010273798
In zwei Feldern müssen besonders schnell grundsätzliche Entscheidungen getroffen werden – der CO2-Bepreisung und dem Ausbau erneuerbarer Energien. Ohne ein starkes Leitinstrument werden die fundamentalen Signale fehlen, um die Dekarbonisierung in allen Sektoren voranzutreiben. Ohne die...
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Verkehrslärm ist nicht nur belästigend, sondern führt auch zu gesundheitlichen Risiken und damit zu hohen externen Kosten. Seine Bekämpfung ist daher ein dringendes Gebot der Umweltschutzpolitik. Dabei sind sowohl ordnungsrechtliche Instrumente zur Begrenzung der Emissionen und Immissionen...
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Seit dem 1. Januar 2012 muss sich der Luftverkehr in Europa am Europäischen Emissionshandel beteiligen. Dies betrifft alle Flugliniengesellschaften, die auf dem Kontinent starten oder landen. Warum wird aber nur der Luftverkehr zum Handel mit Emissionszertifikaten verpflichtet und nicht der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693336
This paper offers an economic assessment of the loss of non-use values resulting from different oil spill scenarios along the Belgian Coast. Estimation results show that if no oil spill prevention policy action is undertaken, a significant welfare loss may result. As a matter of fact, contingent...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010312573
In many countries environmental policies and regulations are implemented to improve environmental quality and thus individuals' well-being. However, how do individuals value the environment? In this paper, we review the Life Satisfaction Approach (LSA) representing a new non-market valuation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003897543
In many countries environmental policies and regulations are implemented to improve environmental quality and thus individuals' well-being. However, how do individuals value the environment? In this paper, we review the Life Satisfaction Approach (LSA) representing a new non-market valuation...
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