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Does poor air quality affect decision-making? We study this question based on elections, in which millions of people decide on the same issue on the same day in different locations. We use county-level data from 64 federal and state elections in Germany over a nineteen-year period and exploit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012620918
We study the political economy of the environment in autocratic, weak and strong democracies when individuals can either mitigate the health consequences of domestic pollution privately or reduce pollution collectively through public policy. The setting is that of a small open economy in which...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013316137
In dieser Studie werden Treibhausgasemissionen (THG) aus der deutschen Agrar- und Ernährungswirtschaft analysiert und Möglichkeiten zu ihrer Reduzierung erörtert. Darüber hinaus wird die Eignung von Ökobilanzen für die Bewertung von Produktionsverfahren und Produkten untersucht. In Kapitel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301040
Drawing upon climate change damage functions previously proposed in the literature that we have calibrated to a common level of damages at 2.5 C, we examine the effect upon the social cost of carbon (SCC) of varying the specification of damages in a DICE-like integrated assessment model. In the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305854
An intertemporal optimal strategy for accumulation of reversible capital and management of an exhaustible resource is analyzed for a global economy when resource depletion generates discharges that add to a stock pollutant that affects the likelihood for hitting a tipping point or threshold of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010330225
In der öffentlichen Wahrnehmung steht Methan als Treibhausgas im Schatten von Kohlendioxid. Völlig zu Unrecht, denn mit einem Treibhauspotential, das etwa 25 mal größer als das von Kohlendioxid ist, macht es ein Sechstel der anthropogenen Treibhausgasemissionen aus. Unterschätzt wird Methan...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602062
Sub-Saharan Africa (SSA) has the highest growth rate in net international migration in the world. The reasons for this migration are investigated in this paper. First, a survey of the literature on the profile and determinants of international migration in SSA is given. Second, panel data on 45...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010273478
I review the literature on the economic impacts of climate change, an externality that is unprecedentedly large, complex, and uncertain. Only 14 estimates of the total damage cost of climate change have been published, a research effort that is in sharp contrast to the urgency of the public...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010277570
Im Februar 2009 trat die EU-Richtlinie zur Einbeziehung des internationalen Luftverkehrs in den EU-Emissionshandel mit CO2-Zertifikaten (EU-ETS) in Kraft. Ab dem Jahre 2012 werden für praktisch alle in der EU startenden und landenden Flüge Zertifikate erforderlich sein. Die Erstzuteilung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377930
Der Seeverkehr verursacht etwa 3,3 Prozent der globalen Treibhausgasemissionen. Da langfristig mit einem deutlichen Wachstum des globalen Seefrachttransports zu rechnen ist, ist auch ein Anstieg der Treibhausgasemissionen in diesem Sektor wahrscheinlich. Trotz langjähriger multilateraler...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377931