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There is a growing consensus in Ecological Economics that consumer preferences are neither fixed nor given, but rather endogenously determined by socio-economic and institutional factors. Hence, policy may promote green preferences directly. Yet any intervention in processes of preference...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010327351
This paper focuses on how consumer motivation can be tapped in order to encourage the adoption of cleaner technologies. Consumers are heterogeneous they may be guided by intrinsic motivation or extrinsic motivation. While information provision policies (such as the energy label for cars) may be...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010274036
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003811949
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003868734
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003938980
Der folgende Beitrag thematisiert Steuerungsprozesse in Richtung auf eine nachhaltige Entwicklung, die sich auf die individuelle Ebene von Einstellungs- und Verhaltensmustern beziehen. Die Notwendigkeit von Veränderungen im individuellen Verhalten ist im Nachhaltigkeitsdiskurs allgemein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003699342
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003494250
Zunehmende Umweltprobleme sind die Bürde, die das vergangene auf das neue Jahrtausend übertragen hat. Fraglich bleibt dabei auch, welche ökologische Rolle dem Nachfrager zukommen sollte und mit welchen Mitteln ein umweltschonendes Verbraucherverhalten gefördert werden kann. Ökonomische...
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