Showing 1 - 10 of 12,140
This paper provides an economic analysis of recent vertical and horizontal mergers in the U.S. industry for audiovisual media content, including the AT&T-Time Warner and the Disney-Fox mergers. Using a theory-driven approach, we examine economic effects of these types of mergers on market...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012011207
Die Theorie mehrseitiger Marktplätze hat sich seit den ersten Arbeiten von Rochet/Tirole (2003), Evans (2003) und Evans/Schmalensee (2007) und ihrer Übertragung auf Medienmärkte durch Dewenter (2006) und Dewenter/Haucap (2009) zur Analyse von Plattformmärkten im wissenschaftlichen Diskurs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012149887
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000546234
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011789498
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011298185
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000889883
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000747270
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000803730