Showing 1 - 10 of 825
Politicians seeking reelection need voters to know what they have done for them. Thus, incentives may arise to spend more money where media coverage is higher. We present a simple model to explain the allocation of public spending across jurisdictions contingent on media activity. An incumbent...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003803533
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012254382
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000951185
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000963591
Der Autor versucht wirtschafftwissenschaftliches Denken auf unseren Alltag anzuwenden, um zu verstehen, warum Menschen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000683051
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002764222
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003909747
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001665336
Lewitt und sein Koautor haben bereits in "Freakonomics" (ID-G 11/06) und in dem Fortsetzungsband "SuperFreakonomics - Nichts ist so wie es scheint" (ID-B 24/10) eingefahrene Denkmuster hinterfragt. Auf den Kernideen in diesen beiden Büchern bauen sie nun auf und wollen jetzt zeigen, wie sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010473645