Showing 1 - 10 of 101
We investigate how the research standing of universities informs academic researchers’ engagement with industry via collaborative research, contract research and consulting. We argue that the establishment of university-industry relationships is informed by three factors: faculty perceived...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865889
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003738961
Der vorliegende Beitrag befasst sich mit dem Verhalten von Anbietern und Nachfragern beim "Tausch" von Weiterbildungsleistungen. Die betrachteten Marktpartner sind auf der einen Seite (meist große) Unternehmen, die Weiterbildungsleistungen nachfragen und auf der anderen Seite (meist kleine)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002435372
In den letzten Jahren hat die Bedeutung interorganisatorischer Kooperationen in der wissenschaftlichen und praktischen Diskussion deutlich an Gewicht gewonnen. Dafür kann eine Anzahl an Phänomenen verantwortlich gemacht werden, die verschiedene Autoren dazu veranlasst hat, eine neue...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005845271
The purpose of this paper will be to share aspects relating to the above title from its writer by first describing and explaining collaborative relationships. Additional topics to address include: Potential dangers of collaboration at each phase of this paper's authors consulting cycle, some...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012984996
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011619866
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004740867
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000698308