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This paper is an empirical test of the hypothesis that the appropriateness of different business strategies is conditional on the firm's distance to the industry frontier. We use data on four 2-digit high-tech manufacturing industries in the US over the period 1972-1999, and apply...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010328409
Im Rahmen der Markteintrittsstrategie muss sich jedes Unternehmen nicht nur mit der Frage auseinandersetzen, wo und wie, sondern vor allem wann ein neuer Markt betreten wird. Insbesondere für die Pionierstrategie ist diese Frage auf vielfältige theoretische und empirische Weise untersucht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011558811
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011817531
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012320734
Der Wandel der Produktions- und Nachfragebedingungen verlangt von Unternehmen immer wieder Anpassungen ihrer Produktpalette. Auf der Basis von repräsentativen Mikrodaten der amtlichen Statistik werden hier diese Anpassungen in Beziehung zum Erfolg und zum Wachstum der Unternehmen gesetzt. Es...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377807
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000682739
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000631446
The purpose of this study is to extend the current understanding of business divestiture by investigating its potential for triggering strategic reorientation. A divestiture involving strategic reorientation is here denoted as a strategic business exit, otherwise it is a status quopreserving...
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Persistent link: https://www.econbiz.de/10003635946