Showing 1 - 10 of 7,450
How to protect "captive shippers" from monopolistic abuses by a railway? In an "open access" system, it's straightforward: provide infrastructure access to a competing train operating company. In a system without open access - as in, for example, the United States, Canada, Mexico, and Brazil -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015073852
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011691385
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013444655
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009774598
This study analyses differences in individual-level working poverty determinants between Germany and the UK. These … decommodification and labour market regulation are no longer core differences in the institutional settings of Germany and the UK, which … is interpreted as a consequence of Germany's departure from a traditional conservative regime since the mid-1990s …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011518910
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000639860
Allgemeininteresses. In der Rechtfertigung steht dabei das ebenso in Deutschland geltende Mehrbesitzverbot in engem Zusammenhang mit dem … Fremdbesitzverbot. Die Kernaussage dieses Beitrags ist, dass sich das Mehr- und Fremdbesitzverbot in Deutschland aufgrund solcher … sein. In beiden Ländern unterscheidet sich die Eigentümerstruktur des Arzneimitteleinzelhandels deutlich von Deutschland …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003780748
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003930457
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003502887
Deutschlands gegenüber. Ziel ist es, zu einer realistischen Einschätzung über die Kernprobleme der Bürokratisierung in Deutschland … liefern. Deutschland wird anhand der drei Dimensionen der Bürokratiekritik (zu viel Staat, zu viel Regulierung, bürokratische … anderes Bild der Bürokratisierung in Deutschland. Die Instrumentarien des Bürokratieabbaus können auf dieser Grundlage …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003539328