Showing 1 - 10 of 960
Learning theory in the context of organisations has come a long way in its efforts to encapsulate the cultural, political and social dimensions of learning (Cook & Yanow, 1993; Coopey, 1995; Easterby-Smith et al., 1999, 2000). However, learning as practiced by individuals still remains relatively little...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869970
Unser Aufsatz beschäftigt sich mit der Logik des Weiterbildungsverhaltens von Unternehmen. Wir kommen zu dem Ergebnis, daß das Weiterbildungsverhalten nicht ausschließlich einem ökonomischem Kalkül folgt, sondern nur erklärt werden kann, wenn man die Wirkungsweise betrieblicher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009573592
Unser Aufsatz beschäftigt sich mit der Logik des Weiterbildungsverhaltens von Unternehmen. Wir kommen zu dem Ergebnis, daß das Weiterbildungsverhalten nicht ausschließlich einem ökonomischem Kalkül folgt, sondern nur erklärt werden kann, wenn man die Wirkungsweise betrieblicher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001604415
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003643228
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003726585
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010461087
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011383123
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001373257
Purpose - This study aims to investigate gamification-based training program through the lens of self-determination theory and in the context of corporate training programs. It integrates the self-determination theory, game elements and learning outcomes in gamified training programs to derive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014246794
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012215020