Showing 1 - 10 of 10,070
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003744327
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003771173
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003311366
stronger IPR would enhance technology transfer through licensing and reduce the South firm's marginal production cost, thereby …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003790965
We propose a duopoly model of competition between internet search engines endowed with different technologies and study the effects of an agreement where the more advanced firm shares its technology with the inferior one. We show that the superior firm enters the agreement only if it results in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003821876
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003880283
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003380175
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003551572
Das Pay-TV ist eine Angebotsform des Fernsehens, die Ökonomen a priori positiv betrachten, weil sie auf der Basis des üblichen marktwirtschaftlichen Preismechanismus funktioniert, das grundsätzlich das Angebot nach der Nachfrage und damit nach den Präferenzen der Zuschauer steuert. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003554573
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003874268