Showing 1 - 10 of 3,752
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001601578
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001575450
Was versteht man unter elektronischen B2B-Marktplätzen? Was unterscheidet sie von traditionellen Marktplätzen? In welcher Weise lassen sich elektronische B2B-Marktplätze geeignet gruppieren? Welche Bedeutung haben sie für das Strategische Management? Wie können sie langfristig einen Erfolg...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013429923
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001679682
This study focuses on trust formation and development in global buyer-supplier relationships. Trust affects all business relationships, especially global business-to-business (B2B) transactions due to the distances between buyers and suppliers. We use information signaling theory to examine how...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014210885
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001324079
Subject of this paper are the problems of trust in electronic commerce that have originated because of the falling apart of authenticity and identity of digital signatures. It is shown, that this problem of trust between unknown persons is one step ahead of the usual trader- or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009229035
Das Paper beschäftigt sich mit dem Auseinanderfallen von Authentizität und Identität bei digitalen Signaturen als einer Quelle von Unsicherheit und den daraus entstehenden Vertrauensproblemen beim elektronischen Handel. Es wird gezeigt, dass diese Vertrauensprobleme dem beim Handel zwischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010503155
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012799967