Showing 1 - 10 of 3,785
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010406174
Unter Rückgriff auf die Erkenntnisse der Risikotheorie werden Ansatzpunkte für einen effizienten Einsatz der Instrumente des Direktmarketing in 'non-store'-Kaufsituationen abgeleitet. Zunächst erfolgt eine Charakterisierung des Direktmarketing und eine Darstellung der Risikotheorie als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011338577
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001788016
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821108
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014229069
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014302557
This paper shows how a firm can use non-targeted advertising to exploit consumers' desire for social status. A monopolist sells multiple varieties of a good to consumers who each care about what others believe about his wealth. Advertising allows consumers both to buy different varieties and to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011382751
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014525460
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011859084
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010358784