Showing 1 - 10 of 4,521
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000087749
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003939012
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010439856
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009756194
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009693781
This paper evaluates the impact on prices of the 2013 merger between Anheuser-Busch InBev(ABI) and Grupo Modelo and the associated court-required divestiture of Grupo Modelo’s US business to Constellation. We use difference-in-differences and event study regressions to capture firms' price...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014262194
We consider a dynamic oligopoly on the beer market and study the differential effects of switching costs on product prices, market shares, and profits. Our demand estimation results show large differences in brand loyalty, and switching costs across customer income segments and beer brands. Our...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013228856
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015067104
Untersuchungsgegenstand dieser Arbeit ist die Preisbindung auf dem deutschen Buchmarkt. Diese stellt eine absolute Ausnahmesituation dar, da sie für andere Wirtschaftszweige per se verboten ist. Das gilt umso mehr, als im Jahr 2002 das Preisbindungsgesetz eingeführt wurde und alle Verlage ihre...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433678
Mit der Schaffung des europäischen Versicherungsbinnenmarkteswurde 1994 auch der deutsche Versicherungsmarkt liberalisiert.Damit stehen seither den Unternehmen auf diesen Märkten mit derProduktgestaltung, der Prämienkalkulation und derRisikoklassifikation neue Wettbewerbsinstrumente zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433728