Showing 1 - 10 of 10,582
The world of audiovisual online markets is rapidly changing. Not long ago, it was dominated by linear television, transmitted terrestrially, through cable networks or via satel-lite. Recently, streaming services like Netflix, YouTube, Amazon Prime and others have emerged as new suppliers of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012197612
Making trade work for all and harnessing popular support for openness to trade depends on consumers benefitting from lower prices and broader product variety. The present study reveals that those benefits depend on competition in services markets, in particular in telecommunication. These...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012801170
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001441720
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000993390
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003545517
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001581662
A model of different species competing for the same environment is presented, and possible explanations of peaceful coexistence or rather internecine conflicts are consequently derived. By means of a Lotka-Volterra dynamic system we describe the evolution of two populations (bees and locusts)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012731844
Dieser Beitrag fasst die ökonomischen Besonderheiten von Unterhaltungsmärkten zusammen und legt dabei einen besonderen Fokus auf Digitalisierungseffekte. Dabei werden die Aspekte Erfahrungsgüter und Qualität, Fixkostendegression & Güterheterogenität, Super-stareffekte, die Rolle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012418111
Der Beitrag analysiert mögliche spezielle Wettbewerbsprobleme, die in Medienmärkten auftreten können, und ihre Implikationen für die Wettbewerbsordnung. Es wird beleuchtet, ob klassische medienspezifische Wettbewerbsprobleme in der Digitalwirtschaft noch bestehen und welche neuen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012659299