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We consider a dual labor market with a frictional formal sector and a competitive informal sector. We show that the size of the informal sector is generally too large compared to the optimal allocation of the workers. It follows that our results give a rationale to informality-reducing policies
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013099083
This paper documents the link between finance and informal competition. Using longitudinal firm-level data, we show that formal firms that are more exposed to the competition of informal firms are less likely to apply for a bank loan. This result is not due to sample selection, omitted variable...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013288107
This paper revisits the competitive environment of the banking system in Latin America and the Caribbean (LAC) and investigates the early impact of fintech development in the region thus far. Against the backdrop of high net interest margins (NIMs) and limited financial depth in the region,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013305629
This paper develops a model where large financial intermediaries subject to systemic runs internalize the effect of their leverage on aggregate risk, returns and asset prices. Near the steady-state, they restrict leverage to avoid the risk of a run which gives rise to an accelerator effect. For...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013305673
Dieser Beitrag fasst die ökonomischen Besonderheiten von Unterhaltungsmärkten zusammen und legt dabei einen besonderen Fokus auf Digitalisierungseffekte. Dabei werden die Aspekte Erfahrungsgüter und Qualität, Fixkostendegression & Güterheterogenität, Super-stareffekte, die Rolle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012418111
Der Beitrag analysiert mögliche spezielle Wettbewerbsprobleme, die in Medienmärkten auftreten können, und ihre Implikationen für die Wettbewerbsordnung. Es wird beleuchtet, ob klassische medienspezifische Wettbewerbsprobleme in der Digitalwirtschaft noch bestehen und welche neuen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012659299
Der Beitrag analysiert mögliche spezielle Wettbewerbsprobleme, die in Medienmärkten auftreten können, und ihre Implikationen für die Wettbewerbsordnung. Es wird beleuchtet, ob klassische medienspezifische Wettbewerbsprobleme in der Digitalwirtschaft noch bestehen und welche neuen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012652878
Dieser Beitrag fasst die ökonomischen Besonderheiten von Unterhaltungsmärkten zusammen und legt dabei einen besonderen Fokus auf Digitalisierungseffekte. Dabei werden die Aspekte Erfahrungsgüter und Qualität, Fixkostendegression & Güterheterogenität, Super-stareffekte, die Rolle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012416281
The world of audiovisual online markets is rapidly changing. Not long ago, it was dominated by linear television, transmitted terrestrially, through cable networks or via satel-lite. Recently, streaming services like Netflix, YouTube, Amazon Prime and others have emerged as new suppliers of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012197612
There is a considerable amount of literature analyzing factors of success in music contests, in particular those where the audience votes for the winner. However, one factor that is highlighted by the economic theory of stardom is generally neglected in the literature. In this paper, we tackle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011713080