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Das ifo Institut für Wirtschaftsforschung wurde mit dem sog. "Folgekostenbericht 1991", über die Entwicklung der Kostendeckung im ÖPNV beauftragt. Alle Finanzleistungen für den ÖPNV zusammen erreichten im Jahr 1988 ein Volumen von 17,3 Mrd. DM. Von den in dieser Studie definierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000336938
The objective of this paper is to examine efficiency, distributional, environmental (CO2 emissions) and spatial effects of increasing different kinds of transport subsidies discriminating between household types, travel purposes and travel modes. The effects are calculated by applying a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009228941
The objective of this paper is to examine efficiency, distributional, environmental (CO2 emissions) and spatial effects of increasing different kinds of transport subsidies discriminating between household types, travel purposes and travel modes. The effects are calculated by applying a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013068562
Fliegen, Autofahren und auf engem Raum mit Fremden U-Bahn und Busse teilen – das war bisher der Mobilitätsalltag vieler Menschen. Doch innerhalb weniger Wochen ist unsere Welt durch COVID-19 beinahe zum Stillstand gekommen. Die Pandemie offenbart systembedingte Schwächen der deutschen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012615744
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012429525
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012631825
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Limited access to safe transportation is one of the greatest challenges to labor force participation faced by women in developing countries. This paper quantifies the causal impacts of improved urban transport systems in women´s employment outcomes, looking at Bus Rapid Transit (BRT) and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011955688
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013472250
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014280830