Showing 1 - 10 of 7,556
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011434196
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011528485
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011528697
Die G8-Reform zur Verkürzung der Gymnasialschulzeit ist umstritten. Erste Bundesländer wollen inzwischen wieder von der 12-jährigen zur 13-jährigen Schulzeit bis zum Abitur zurückkehren, obwohl es bisher nur wenige verlässliche, empirische Befunde zur Wirkung der G8-Reform gibt. Der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011318003
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014476874
In der Berufsbildungs- und Erwachsenenbildungsforschung mangelt es an Historiographien zur beruflichen Weiterbildung. Die thematischen Schwerpunkte in der Geschichtsschreibung dieser beiden erziehungswissenschaftlichen Teildisziplinen konzentrieren sich auf Institutionen, Strukturen, Personen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008651919
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015202998
Are teachers' impacts on students' test scores ("value-added") a good measure of their quality? This question has sparked debate partly because of a lack of evidence on whether high value-added (VA) teachers who raise students' test scores improve students' long-term outcomes. Using school...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013076185
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010410785
Are teachers' impacts on students' test scores ("value-added") a good measure of their quality? This question has sparked debate partly because of a lack of evidence on whether high value-added (VA) teachers who raise students' test scores improve students' long-term outcomes. Using school...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012459236