Showing 1 - 10 of 7,318
In den Jahren 2000 bis 2008 wurde die gesetzliche Arbeitsmarktpolitik des Bundes (SGB III) aus Mitteln des Europäischen Sozialfonds ergänzt (ESF-BA-Programm). Mit diesem Bericht informiert die Begleitforschung des IAB abschließend über ihre Ergebnisse. Vorgestellt werden die Befunde der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014433971
Für die Evaluation der Förderung der beruflichen Weiterbildung (FbW) von Arbeitslosen ist nicht nur wichtig, ob es anschließend mehr oder weniger Übergänge in Beschäftigung gibt, sondern auch, welche Qualität diese Beschäftigungsverhältnisse haben. Hier wird deshalb eine Wirkungsanalyse...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003869856
In den Jahren 2000 bis 2008 wurde die gesetzliche Arbeitsmarktpolitik des Bundes (SGB III) aus Mitteln des Europäischen Sozialfonds ergänzt (ESF-BA-Programm). Mit diesem Bericht informiert die Begleitforschung des IAB abschließend über ihre Ergebnisse. Vorgestellt werden die Befunde der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008699401
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011538927
We study how attendance rates of primary school children respond to cost neutral changes in the design of India's school meal program. Municipal schools in the capital region of Delhi switched from packaged food to on-site cooked meals in 2003, with insignificant changes in the budget available...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011475055
In an experiment in non-formal schools in Indian slums, a reward scheme for attending a target number of school days increased average attendance when the scheme was in place, but had heterogeneous effects after it was removed. Among students with high baseline attendance, the incentive had no...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012984764
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012630157
This paper analyzes the impact of COVID-19 lockdown measures on children's school resilience. Using an individual fixed-effect linear probability model on Nigeria data, it exploits the quasi-randomness of these measures to estimate their effect on school attendance after the lockdown was lifted....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012648537
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011623378
In an experiment in non-formal schools in Indian slums, a reward scheme for attending a target number of school days increased average attendance when the scheme was in place, but had heterogeneous effects after it was removed. Among students with high baseline attendance, the incentive had no...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012456151