Showing 1 - 10 of 9,568
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001492949
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000331352
Megamerger sind seit Beginn der 90er Jahre zu einer wichtigen Strategie von international agierenden Medienunternehmen geworden. Ein Höhepunkt dieser Entwicklung ist der Merger der amerikanischen Unternehmen America Online und Time Warner im Jahr 2001 - zum damaligen Zeitpunkt der zweitgrößte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002094848
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013546231
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001316347
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013277618
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013360946
This paper outlines the modern industrial organization theory of media markets including competition policy implications. After recapturing fundamentals of industrial organization theory in a non-technical way, the state of the art of (i) modern platform economics, (ii) the economics of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011900507
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008729723
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001790484