Showing 1 - 10 of 322
The economic expansion witnessed in the last 0,08% of modern human history is an anomalous event. It has been compared to a "rocket ship that took off five seconds ago, and nobody knows where it's going." This paper explores the destiny of this rocket ship. It shows that economic growth cannot...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014279848
The Degrowth Movement calls for "degrowth" - a reduction in GDP in advanced economies - to avert an ecological crisis. This paper argues that the Degrowth Movement misses that the West is already in a state resembling degrowth - a Great Stagnation. This state of degrowth and its correlates,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014286501
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010227820
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011983764
The concept of metabolism, as applied to the interrelations between human society and the rest of nature, has been one of the most fruitful iterations of socioecological thought over the last few decades. Here we will examine specific orientations of metabolic thought commonly employed in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014434260
Zusammenfassung Dieser Artikel betrachtet ökologische Innovationen als Grundlage nachhaltiger Wettbewerbsvorteile für touristische Destinationen. Er behandelt einerseits die zunehmende Nachfrage nach umweltverantwortlichen Reiseangeboten aufgrund sich verändernder Initialfaktoren....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014624215
Der Autor behandelt in seiner Arbeit die Besonderheiten der Nutzenstiftung durch ökologische Produkte.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840487
Der Begriff des Öko-Leasing kennzeichnet unter ökologischen Gesichtspunkten, insbesondere vor dem Hintergrund der Zielsetzung einer nachhaltigen Reduktion der gesamtwirtschaftlichen Stoff- und Materialströme, konzipierte Vertragsmodelle (Gestaltungsvarianten) der Finanzdienstleistung Leasing.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840741
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840924
Die Vorstellung, durch eine Orientierung am immateriellen Kundennutzen statt am materiellen Produkt zu einer nachhaltigen Wirtschaftsweise beitragen zu können, wird offenbar von vielen geteilt zumindest aber von zahlreichen Wissenschaftlern untersucht.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840925