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Gegenstand dieser Arbeit ist die Betrachtung der Reputation eines Unternehmens aus ?konomischer Sicht. Die Zusammenfassung von Beurteilungen der Unternehmensaktivit?ten durch wirtschaftlich relevante Interessengruppen bildet eine Unternehmensreputation. Die Reputation wird hier mit einem...
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Erst seit wenigen Jahren erkennen zunehmend mehr Unternehmen, dass Image und Reputation einen wichtigen Einfluss auf … den Marktwert des Unternehmens haben können. Mit Image und Reputation verbindet man das Ansehen bzw. den Ruf eines … Unternehmens. Während unter dem Begriff Image das aus der Sicht des Unternehmens angestrebte Ansehen verstanden wird, verbindet man …
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This paper explores the reputations of 63 German firms over the period 1988 to1998. It considers what factors may affect firm reputations, and how and whyreputations change over time. The reputation data come from Manager Magazin’ssurvey that is similar to the one compiled annually in the US by...
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notoriety, image, and reputation (NIR) of municipal executives. We attempted to understand if citizens' opinions influenced the …
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E-retailers or e-businesses generally represent a special case of corporate branding. As with most aspects of e-commerce, very little is known about the sources or drivers of successful ebrands. Why are some e-brands better than other e-brands? At the same time, e-brands are a particularly...
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order to signal honesty, and thereby mitigate the image repercussions of upward lying in high-stakes contexts. This …
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notoriety, image, and reputation (NIR) of municipal executives. We attempted to understand if citizens’ opinions influenced the …
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