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Wir untersuchen den Einfluss sogenannter Feedbackmechanismen auf die Beteiligung im Web 2.0 Kontext. In einer explorativen Studie wurden zwanzig Studierende bei der Registrierung für ein Vorlesungswiki zufällig, entweder der Experimentalbedingung (Feedback nach jedem Beitrag) oder der...
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In einer Pilotstudie an der Universität Karlsruhe wurden Wiki-Systeme in die Hochschullehre integriert, mit dem Ziel die Studierenden schon während des Semesters zu einer aktiven Auseinandersetzung mit dem Lehrstoff zu animieren. In dieser Arbeit werden die wesentlichen Erkenntnisse der Studie...
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In this paper we study the situation of scholarly communication in Economics and Business Studies in Germany. We combine findings from an online survey, focus group interviews and a panel discussion. Some of the results of the survey are that economists at German universities and research...
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In this paper we study the situation of scholarly communication in Economics and Business Studies in Germany. We combine findings from an online survey, focus group interviews and a panel discussion. Some of the results of the survey are that economists at German universities and research...
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Auction fever is a multifaceted phenomenon thatis frequently observed in both traditional and Internetauctions. In order to gain a better understanding of itscauses, we develop a conceptual framework to analyzeemotions in auctions, which is based on an exhaustiveliterature review. The framework...
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